Inauguracja cyklu Colloquia Erasmiana (pamięci prof. dra hab. Erazma Kuźmy) – interdyscyplinarnych spotkań dla doktorantów Uniwersytetu Szczecińskiego

Szanowni Państwo!

Serdecznie zapraszamy na debatę wokół książki ks. prof. Andrzeja Draguły „Kościół na rynku. Eseje pastoralne” (Biblioteka „Więzi”, Warszawa 2020).

Marketing religijny to dziedzina w Polsce mało znana i budząca nieufność. W Kościele wciąż zauważa się pewien dystans wobec korzystania z technik reklamowych, wynikający zapewne z kojarzenia ich ze sprzedażą, działalnością komercyjną, zyskiem, a nawet manipulacją i kłamstwem. Jak jednak zauważa ks. Andrzej Draguła, instrumenty kryjące się pod terminami „marketing” i „reklama” same w sobie nie są ani dobre, ani złe. Przekonuje, że Kościół powinien uczyć się od marketingowców m.in. metod badania potrzeb oraz rozpoznawania mechanizmów rządzących ludzkimi wyborami. Pozwoli to spojrzeć na wiele starych metod duszpasterskich z nowego punktu widzenia. Wiara i ekonomia, Kościół i rynek, zbawienie i marka, duszpasterstwo i marketing są sobie bliższe, niż nam się wydaje.

Fragment książki

 

Dodatkowe informacje o wydarzeniu: Debaty Erazmiańskie
Dołącz do wydarzenia!