Powołano członków Rady Centrum Edukacji Medialnej i Interaktywności Uniwersytetu Szczecińskiego
Niezmiernie miło nam poinformować, że dnia 15 lipca 2022 roku w Rektoracie Uniwersytetu Szczecińskiego wręczono akty powołania członkom Rady Centrum Edukacji Medialnej i Interaktywności, którego integralnym elementem jest m.in. NiUS Radio.
Akt powołania z ramienia Szkoły Doktorskiej Uniwersytetu Szczecińskiego otrzymała Pani dr hab. Paulina Niedźwiedzka-Rystwej, prof. US – Zastępca Dyrektora Szkoły Doktorskiej US.
Nominacje oficjalnie przekazał prof. dr hab. Andrzej Skrendo – Prorektor ds. Nauki, a towarzyszył mu dyrektor Centrum – dr Konrad Wojtyła.
Skład 7-osobowej Rady tworzą:
- prof. dr hab. inż. Kesra Nermend (przewodniczący)
- dr hab. Paulina Niedźwiedzka-Rystwej, prof. US (sekretarz)
- ks. dr hab. Grzegorz Chojnacki, prof. US
- dr hab. Piotr Krupiński, prof. US
- red. Mateusz Iżakowski (GOKSiR TV)
- red. Małgorzata Frymus (Polskie Radio Szczecin)
- red. Alan Sasinowski (Kurier Szczeciński)
W uroczystości wzięli również udział pracownicy Centrum Edukacji Medialnej i Interaktywności: mgr Paulina Zaremba – koordynatorka pracowni radiowej oraz mgr Beata Mikołajewska-Wieczorek – koordynatorka pracowni telewizyjnej.
Centrum Edukacji Medialnej i Interaktywności utworzono 4 marca 2022 roku. Do jego zadań należy w szczególności:
- stwarzanie warunków do wszechstronnego rozwoju studentów, doktorantów Szkoły Doktorskiej Uniwersytetu Szczecińskiego i doktorantów studiów trzeciego stopnia;
- upowszechnianie wiedzy o mediach w ramach kierunków kształcenia oraz dyscyplin naukowych prowadzonymi w Uczelni;
- wspomaganie kształcenia osób zainteresowanych poszerzaniem wiedzy z wykorzystaniem najnowszych technik medialnych;
- promowanie osiągnięć pracowników Uczelni;
- organizowanie i prowadzenie inicjatyw tworzonych w Centrum, w tym NiUS Radia, telewizji uniwersyteckiej, portalu internetowego Centrum;
- współpraca z właściwymi komórkami i jednostkami organizacyjnymi Uczelni w kreowaniu wizerunku i promocji Uczelni;
- współpraca z otoczeniem społeczno-gospodarczym i komercjalizacja działalności Centrum;
- działanie na rzecz rozwoju społeczności lokalnych i regionalnych w zakresie komunikacji medialnej;
- organizowanie konferencji, warsztatów, seminariów, szkół letnich oraz innych wydarzeń o charakterze naukowym lub dydaktycznym;
- występowanie o granty badawcze oraz inne formy zewnętrznego finansowania działalności Centrum.