• #8 SPOTKANIE Z PRAKTYKIEM | dr Karol Nasiłowski – Akademia Sztuki w Szczecinie, Filharmonia im. Mieczysława Karłowicza w Szczecinie

    dr Karol Nasiłowski

    Akademia Sztuki w Szczecinie, Filharmonia im. Mieczysława Karłowicza w Szczecinie

    Czwartek:
    22.04.2024

    Godzina:
    17:00

    dr Karol Nasiłowski – Akademia Sztuki w Szczecinie, Filharmonia im. Mieczysława Karłowicza w Szczecinie.

    Zapraszamy na kolejne Spotkanie z Praktykiem. Tym razem przeniesiemy się w świat muzyki – dr Karol Nasiłowski opowie, jak uprawiać naukę w otoczeniu sztuki. Zapraszamy online w dniu 22.04. g. 17:00.

  • #7 SPOTKANIE Z PRAKTYKIEM - dr Shivan Fate - Zastępca dyrektora Regionalnego Ośrodka Polityki Społecznej Urzędy Marszałkowskiego w Szczecinie

    dr Shivan Fate

    Zastępca dyrektora Regionalnego Ośrodka Polityki Społecznej Urzędy Marszałkowskiego w Szczecinie

    Wtorek:
    09.11.2023

    Godzina:
    16:00

    DR SHIVAN FATE

    Zastępca dyrektora Regionalnego Ośrodka Polityki Społecznej Urzędy Marszałkowskiego w Szczecinie

    Zapraszamy na kolejną, siódmą już, edycję #Spotkania z praktykiem, która odbędzie się 9 listopada (czwartek) o godz. 16:00 na kanale MS Teams. Gościem będzie dr Shivan Fate, ekonomista, zastępca dyrektora Regionalnego Ośrodka Polityki Społecznej Urzędy Marszałkowskiego w Szczecinie. Nasz gość opowie m.in. o wyzwaniach jakie stoją przed polityką społeczną, ale również o tym, jak przyjaznym i otwartym miastem jest Szczecin i region Pomorza Zachodniego. 

  • #6 SPOTKANIE Z PRAKTYKIEM - dr hab. Małgorzata Guzowska, prof. US, Pełnomocniczka Rektora ds. równego traktowania pracowników oraz p. o. Rzecznika Praw Pracowniczych

    dr hab. Małgorzata Guzowska, prof. US

    Pełnomocniczka Rektora ds. równego traktowania pracowników oraz p. o. Rzecznika Praw Pracowniczych

    Wtorek:
    18.04.2023

    Godzina:
    15:15

    DR HAB. MAŁGORZATA GUZOWSKA, PROF. US

    Pełnomocniczka Rektora ds. równego traktowania pracowników oraz p. o. Rzecznika Praw Pracowniczych

    Zapraszamy na szóste już spotkanie w ramach cyklu wykładowo-szkoleniowego „Spotkanie z Praktykiem”. Gościem najbliższego będzie Pani dr hab. Małgorzata Guzowska, prof. US, Pełnomocniczka Rektora ds. równego traktowania pracowników oraz p. o. Rzecznika Praw Pracowniczych. Temat spotkania: Plan Równości US z perspektywy doktorantów.

    Spotkanie odbędzie się we wtorek 18.04.2023 o godzinie 15:15 na platformie MS Teams

    Dr hab. Małgorzata Guzowska, Prof. US, Pełnomocniczka Rektora ds. równego traktowania pracowników oraz p.o. Rzecznika Praw Pracowniczych.  Jest absolwentką Wydziału Matematyki i Fizyki Uniwersytetu Szczecińskiego. Obecnie pracuje w Katedrze Ekonometrii i Statystyki w Instytucie Ekonomii i Finansów, US. Jest też członkinią katedry UNESCO na rzecz Zrównoważonego Rozwoju  Społecznego przy Szkole Doktorskiej US. 

    Od 2015 roku zasiada w zarządzie International Society of Difference Equations, a od roku 2019 sprawuje funkcję wice -prezesa tej organizacji.  

    Pracowała również jako ekspert dla: Ministerstwo Finansów, Banku Światowego( The World Bank), Kancelarii Prezesa Rady Ministrów, EIPA Antenna Warsaw – European Centre for Public Financial Management, Ministerstwa Sprawiedliwości, Ministerstwo Gospodarki, Ministerstwo Nauki i Szkolnictwa Wyższego, Ministerstwo Spraw Zagranicznych, Polskiej Akademii Nauk oraz Najwyższej Izby Kontroli.

  • #5 SPOTKANIE Z PRAKTYKIEM - dr Stefan Chabiera - President of BIDADARI Sp. z o.o.

    dr Stefan Chabiera

    President of BIDADARI Sp. z o.o.

    Wtorek:
    19.01.2023

    Godzina:
    16:00

    DR STEFAN CHABIERA

    President of BIDADARI Sp. z o.o. 

    dr Stefan Chabiera – manager z wieloletnim doświadczeniem w zakresie sektora inwestycyjnego, edukacji i wdrażania innowacji. Jego zainteresowania naukowe skupiają się na modelach biznesu i zarządzaniu organizacją, w szczególności na rynku lotniczym. Uzyskał stopień doktora w dziedzinie zarządzania na Uniwersytecie Ekonomicznym we Wrocławiu, w ramach ministerialnego programu Doktorat Wdrożeniowy. Posiada dyplom MBA Oxford Brookes University jak również certyfikaty renomowanych uczelni zagranicznych, tj. Massachusetts Institute of Technology, czy Harvard University.

  • #4 SPOTKANIE Z PRAKTYKIEM - dr Patryk Kuzior - Adiunkt w Akademii WSB w Dąbrowie Górniczej

    dr Patryk Kuzior

    Adiunkt w Akademii WSB w Dąbrowie Górniczej

    Wtorek:
    25.10.2022

    Godzina:
    16:00

    DR PATRYK KUZIOR

    Adiunkt w Akademii WSB w Dąbrowie Górniczej 

    dr Patryk Kuzior – nauczyciel akademicki, urzędnik samorządowy. Patryk Kuzior jest doktorem nauk prawnych, absolwentem Wydziału Prawa i Administracji Uniwersytetu Śląskiego. Fachową wiedzę uzupełniał m.in. podczas certyfikowanych kursów dotyczących różnych zagadnień prawnych oraz nowych technologii, organizowanych przez takie zagraniczne uczelnie jak m.in.: Harvard University, New York University, University of Michigan, University of Queensland, University of Tartu, University of Jyväskylä oraz Waseda University. Jest autorem wielu publikacji naukowych i fachowych, w tym dotyczących prawa administracyjnego, funkcjonowania administracji publicznej, otwartych danych oraz dostępu do informacji publicznej. Posiada kilkunastoletnie doświadczenie zdobyte w administracji rządowej i samorządowej na stanowiskach związanych ze stosowaniem prawa, w tym na wyższych stanowiskach kierowniczych oraz blisko dziesięcioletnie w nadzorowaniu spółek kapitałowych. Był zaangażowany w procesy legislacyjne związane z reformowaniem administracji publicznej i uczestniczył w pracach różnych gremiów doradczych funkcjonujących przy organach administracji publicznej, m.in. także jako ekspert Ministerstwa Sprawiedliwości oraz Europejskiego Kolegium Policyjnego (CEPOL).

    Poza pracą w administracji publicznej pracuje także jako nauczyciel akademicki – adiunkt w Akademii WSB w Dąbrowie Górniczej, gdzie prowadzi zajęcia dydaktyczne na studiach I i II stopnia, studiach podyplomowych i studiach MBA, a także jako wykładowca Wyższej Szkoły Bankowej w Toruniu. Jest ekspertem kilku wydawnictw prawniczych, w tym C.H.Beck, publicystą prawnym Dziennika Gazeta Prawna a także czynny trenerem. Pasjonuje się cyfryzacją i lotnictwem, jest e-rezydentem Republiki Estonii.

  • #3 SPOTKANIE Z PRAKTYKIEM | Dorota Serwa, dyrektor Filharmonii im. Mieczysława Karłowicza w Szczecinie

    Dorota Serwa

    Dyrektor Filharmonii im. Mieczysława Karłowicza w Szczecinie

    Czwartek:
    12.05.2022

    Godzina:
    16:00

    DOROTA SERWA

    Dyrektor Filharmonii im. Mieczysława Karłowicza w Szczecinie

    Dorota Serwa to doświadczona i skuteczna menedżerka kultury, producentka wydarzeń artystycznych, koordynatorka niezliczonej liczby projektów kulturalnych i kulturalno-społecznych, pomysłodawczyni wydawnictw płytowych i książkowych, autorka publikacji z zakresu muzykologii i dziedzictwa kulturowego. Sprawnie porusza się po obszarach związanych z muzyką, sztuką, fotografią oraz edukacją kulturalną. Była wielokrotnie nagradzana za działania na rzecz popularyzowania kultury.

    Od 2016 do 2019 roku wchodzi w skład Rady ds. Instytucji Artystycznych działającej przy Ministrze Kultury i Dziedzictwa Narodowego. Jest także wykładowczynią Państwowej Akademii Nauk, gdzie prowadzi zajęcia z zakresu zarządzania instytucją artystyczną.

    Dorota Serwa funkcję dyrektora Filharmonii im. Mieczysława Karłowicza w Szczecinie pełni od 2012 roku. Wcześniej pełniła funkcję kierownika Działu Edukacji Muzeum Powstania Warszawskiego oraz kierownika Fotoplastikonu Warszawskiego. Była m.in. zastępcą dyrektora Narodowego Centrum Kultury oraz ekspertem ds. funduszy europejskich w Fundacji Edukacji Ekonomicznej. Pracę zawodową rozpoczęła w Polskim Radiu Szczecin jako producent i redaktor audycji. Jest absolwentką Uniwersytetu im. Adama Mickiewicza w Poznaniu.

    Jako dyrektor Filharmonii w Szczecinie przeprowadziła tę instytucję przez okres modernizacji oraz czas nowych wyzwań artystycznych i organizacyjnych. Kierując się odwagą w myśleniu oraz konsekwencją w działaniu, zrealizowała swój autorski program działalności instytucji. Zwiększyła liczbę koncertów symfonicznych, kameralnych i recitali. Poszerzyła ofertę edukacyjną kierowaną do rodzin z młodszymi dziećmi, przedszkoli i szkół, a także seniorów. Wprowadziła do programu Filharmonii nowe formy, jak np. koncerty jazzowe, koncerty muzyki elektronicznej i folkowej, a także sinfonietty. Siedzibę Filharmonii wypełniły pokazy filmowe, wystawy plastyczne, warsztaty, performance. Instytucja posiada także bogatą listę wydawnictw książkowych i płytowych.

    W 2014 r. otworzyła nową siedzibę szczecińskiej Filharmonii, mieszczącej się przy ul. Małopolskiej, inaugurując sezon artystyczny 2014/201. Budynek otrzymał wiele architektonicznych nagród, tytułów i wyróżnień, m.in. tę najbardziej prestiżową – Mies van der Rohe Award 2015.

  • #2 SPOTKANIE Z PRAKTYKIEM | Jerzy Kwieciński - Wiceprezes Zarządu Banku Pekao S.A.

    Jerzy Kwieciński

    Wiceprezes Zarządu Banku Pekao S.A.

    Czwartek:
    03.03.2022

    Godzina:
    16:00

    JERZY KWIECIŃSKI

    Wiceprezes Zarządu Banku, nadzoruje Pion Bankowości Korporacyjnej, Rynków i Bankowości Inwestycyjnej

    Jerzy Kwieciński jest absolwentem Wydziału Inżynierii Materiałowej Politechniki Warszawskiej oraz doktorem nauk technicznych. Ukończył również studia podyplomowe dla kadry kierowniczej w Szkole Głównej Handlowej w Warszawie oraz program międzynarodowych studiów Master of Business Administration (MBA) realizowany przez Uniwersytet w Antwerpii, Uniwersytet w Staffordshire, Wolny Uniwersytet w Brukseli oraz Uniwersytet Warszawski. Jerzy Kwieciński posiada również doświadczenie w pracy akademickiej i prowadzeniu prac badawczo-rozwojowych, które zdobywał m.in. na Politechnice Warszawskiej oraz jako profesor wizytujący na Brunel University of West London.

    Posiada ponad 30-letnie doświadczenie międzynarodowe w planowaniu strategicznym, zarządzaniu dużymi organizacjami, programami i projektami w sektorach: publicznym, prywatnym, pozarządowym i naukowo-badawczym, w tym w branży energetycznej.

    W latach 1993-2004 był pracownikiem Komisji Europejskiej, w Przedstawicielstwie w Polsce – zarządzał programami i projektami finansowanymi ze środków Unii Europejskiej i uczestniczył w pracach przygotowujących Polskę do członkostwa w Unii Europejskiej. W latach 2004-2005 był prezesem Europejskiego Centrum Przedsiębiorczości sp. z o.o., w latach 2008-2015 pełnił funkcję wiceprezesa zarządu. W 2005 roku objął stanowisko Podsekretarza Stanu w Ministerstwie Rozwoju Regionalnego, gdzie zajmował się koordynacją polityki rozwoju kraju i polityki spójności oraz m.in. przygotowywał Strategię Rozwoju Kraju 2007-2015 i Narodową Strategię Spójności 2007-2013.

    W latach 2008-2015 pełnił funkcję Prezesa Zarządu w JP Capital Group sp. z o.o., specjalizującej się w przygotowywaniu i wdrażaniu przedsięwzięć oraz innowacyjnych projektów, w tym zakładaniu i prowadzeniu startupów. W tym czasie prowadził także Fundację Europejskie Centrum Przedsiębiorczości. W 2015 roku został powołany na stanowisko Sekretarza Stanu w Ministerstwie Rozwoju.

    Od 2015 roku jest członkiem Narodowej Rady Rozwoju. W listopadzie 2015 roku został powołany na pierwszego zastępcę Wicepremiera w Ministerstwie Rozwoju. Od stycznia 2018 roku sprawował urząd Ministra Inwestycji i Rozwoju a od września 2019 roku jednocześnie funkcję Ministra Finansów, które pełnił do 15 listopada 2019 roku Zajmował się m. in. przygotowaniem i realizacją Strategii na rzecz Odpowiedzialnego Rozwoju oraz realizacją polityki spójności. Od stycznia do października 2020 roku pełnił funkcję Prezesa Zarządu Polskiego Górnictwa Naftowego i Gazownictwa S.A. (PGNiG) oraz zasiadał w Radach Nadzorczych TUW Polski Gaz, Europolgaz S.A. oraz był Przewodniczącym Rady Dyrektorów PGNiG Upstream Norway.

    Jerzy Kwieciński zasiada w radach nadzorczych jako Przewodniczący Rady Nadzorczej Pekao Investment Banking S.A. oraz Członek Rady Nadzorczej Pekao Leasing Sp. z o.o.

    Jerzy Kwieciński spełnia wymogi odpowiedniości określone w art. 22aa ustawy Prawo bankowe.

  • #1 SPOTKANIE Z PRAKTYKIEM | Dominik Rozkrut - Prezes Głównego Urzędu Statystycznego

    Transformacja cyfrowa, zarządzanie danymi i statystyka publiczna

    Dominik Rozkrut
    Prezes Głównego Urzędu Statystycznego

    Czwartek: 13.01.2022
    Godzina: 16:00

Accessibility Toolbar